Alion helpt haar klanten van A tot Z bij het bouwen van websites met Umbraco als Content Management Systeem. Alion verzorgt het hele traject van strategie en design tot development, online marketing en doorlopende optimalisatie.
We werken agile samen met onze klanten (bijv. door scrum) en ontwerpen altijd met de eindgebruiker centraal.
Alion werkt voor klanten als Vereniging Eigen Huis, Nationale Nederlanden, Etos, Roche en Bosch Siemens Nederland. Bekijk onze cases!
bij Alion hebben we veel Content Management Systemen gezien en gebruikt, maar zijn helemaal in love met Umbraco. We zijn niet de enigen, Umbraco wint wereldwijd enorm aan populariteit.
Terecht, want Umbraco has it all. Supergebruiksvriendelijk voor beheerders, terwijl het developers alle vrijheid geeft om een volledige maatwerk-website of app neer te zetten, zonder enige beperking.
In een goed digitaal project worden volgens ons drie dingen continu gedaan: nadenken, maken en checken of het resultaat naar verwachting is. Na livegang monitoren we dan ook altijd samen met de klant de resultaten. We adviseren continu over verbeteringen om het effect steeds weer te optimaliseren.
We helpen bovendien met het bereiken van de doelgroep en het aanzetten tot de gewenste conversie. Denk aan content creatie, advertising en e-mailmarketing. Meer weten? Neem contact op en leg ons je wensen voor!
CEAD selecteerde Alion voor de ontwikkeling van een nieuwe website. Een website die het high-tech karakter van CEAD benadrukt, exclusief aanvoelt maar toegankelijk is, klanten en prospects informeert, leads genereert en haar "flagship" giga-3D printer, de CFAM Prime, met een big bang op de kaart zet.
Al snel bleek de werkelijke uitdaging: het aanbrengen van focus. CEAD is een startup met diverse stakeholders. Het hoofdproduct, de CFAM printer, is nog in testfase. Bij de start van dit project waren er dan ook nog geen toepassingen of klantverhalen. Wel een eindeloze stroom ideeën over mogelijke branches, doelgroepen en mogelijkheden. Waar te beginnen?
Om het project een kickstart te geven, organiseerden we een Design Sprint. In een proces van slechts 5 dagen worden kritische vraagstukken beantwoord door middel van ontwerp, prototyping en het testen van ideeën met klanten. Bedrijfsstrategie, innovatie, gedragswetenschap, ontwerpdenken: alles komt aan bod in een zeer overzichtelijke sprint.
Het voordeel? Geen eindeloze cyclus van wikken en wegen, maar binnen 5 dagen een getest concept, gevalideerd door klanten. In dit geval de perfecte inzichten om een 'minimum viable product' mee te bouwen.
Tijdens de Design Sprint zijn dagelijks waardevolle besluiten genomen. Focus-doelgroepen zijn vastgesteld, de contentstrategie is bedacht. Er zijn ruwe schetsen en beschrijvingen van de benodigde functionaliteiten gemaakt waarmee de belangrijkste customer journeys ondervangen worden.
Alle keuzes en inzichten zijn gevat in een werkend prototype, waarna de sprintweek werd afgesloten met een usability test. We selecteerden diverse mensen uit de doelgroep om het prototype te beoordelen. Door voorbereide scenario's uit te voeren, waarna we erover in gesprek zijn gegaan. Werd hier bevestigd dat onze keuzes perfect waren? Zeker niet. Bij beoordeling van het prototype bleken respondenten bijvoorbeeld te verwachten dat zij op de site producten konden laten 3D-printen.
Precies dát is de kracht van een Design Sprint. In slechts 5 dagen beschikten we over geweldig waardevolle inzichten om een gevalideerd concept mee te bouwen. Na nog enkele kleine iteraties stond in korte tijd een effectief ontwerp klaar voor productie.
Deels parallel aan het ontwerptraject is de bouw van de site gestart. We adviseren altijd over de meest effectieve technische aanpak en 'best practices' in de markt. Soms leidt dat tot maatwerk, maar vaak volstaat de implementatie een bestaand systeem. In dit geval hebben we gekozen voor het realiseren van de website in het gebruiksvriendelijke CMS Umbraco. Het biedt de mogelijkheid om klein te starten, maar is klaar voor uitbreidingen, tot en met meertalige enterprise-level websites aan toe. Met de groeipotentie die CEAD heeft, geen onverstandige keuze.
Hiermee heeft CEAD de vrijheid om in deze startfase van de onderneming, regelmatig wijzigingen te kunnen doen aan de content, zonder afhankelijk te zijn van onze developers.
Wil je meer weten over de CEAD en hun CFAM 3D printer? Ga dan naar www.cfamprime.com. Spreekt het bovenstaande proces je aan en wil je ons ook een ontwerpuitdaging voorleggen? Neem dan contact op met Robbert (mail naar robbert@alion.nl of bel 015-2191650).